Retourbeleid Logidirect

Annulering van Bestellingen

Logidirect behoudt zich het recht voor om bestellingen te annuleren indien niet aan de online gedragscode wordt voldaan, zonder voorafgaande toestemming van de klant.

Retourprocedure

Heeft u zich bedacht of een verkeerd product besteld? Logidirect biedt u een bedenktijd van 7 dagen. Binnen 7 dagen na ontvangst van het product kunt u dit aanmelden voor retour, mits het product in 100% nieuwstaat verkeert (verzegeld). Het volledige aankoopbedrag wordt gecrediteerd, minus 20% herbevoorradingskosten. Retourkosten zijn voor rekening van de klant.

Defecte Producten Binnen Garantie

Indien uw product defect raakt binnen de garantieperiode, kunt u het product ter reparatie retourneren. Logidirect zorgt voor gratis ophaling door PostNL bij verkeerde of defecte levering binnen 7 dagen na aankoop.

Voorwaarden voor Retourneren

Bij het retourneren van producten dient u rekening te houden met de volgende voorwaarden:

  • Retourneer producten met alle toebehoren in de originele verpakking.
  • De originele verpakking mag niet beschreven of beplakt worden.
  • Verzend de producten in een extra omdoos voorzien van uw gegevens en ordernummer.
  • Gebruik doorzichtige tape voor het sluiten van de doos, geen isolatie- of duct tape.
  • Indien u een printer retourneert, verwijder dan de toners of cartridges en verpak deze apart.
  • U bent verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar Logidirect.
  • Zorg ervoor dat de producten binnen 7 werkdagen bij ons retour zijn. Indien dit niet gebeurt, wordt de retour- en/of reparatieaanvraag gesloten.

Niet Retourneerbare Artikelen

Software en verbruiksartikelen zoals labels, cartridges, papierrollen, linten, software (licenties), printkoppen, en producten met gebonden licentie die geactiveerd of gebruikt zijn, kunnen niet worden geretourneerd.

Extra Kosten

Voor incorrect verpakte producten worden 20% herverpakkingskosten in rekening gebracht, met een minimum van €50,- excl. BTW. Voor reeds geopende producten rekenen wij 20% restocking kosten. Bij onterechte klachten of storingsmeldingen worden verzend- en onderzoekskosten van minimaal €85,- excl. BTW in rekening gebracht. Kosten doorberekend door de fabrikant worden eveneens aan u doorbelast.

Retourzending Zonder RMA

Retourzendingen zonder RMA (Return Merchandise Authorization) worden niet geaccepteerd.

Consumentenrechten

Indien een consument zich voordoet als zakelijke klant, vervallen zijn rechten en de wettelijke bescherming als consument.

Annuleringen

Om uw order te annuleren, dient u Logidirect schriftelijk op de hoogte te stellen. Bij annulering worden €20,- annulering- en administratiekosten in rekening gebracht.

DOA (Dead on Arrival)

Meld problemen binnen 7 dagen na factuurdatum bij onze helpdesk. Indien na verificatie geen fout wordt gevonden, worden €80,- onderzoekskosten in rekening gebracht.

Aangebroken of Beschadigde Artikelen

Logidirect behoudt zich het recht voor om geretourneerde producten te weigeren of slechts gedeeltelijk te crediteren wanneer het product geopend, gebruikt of beschadigd is.

RMA Formulier downloaden